Alla inlägg under januari 2010

Av Åsa-Teres Pihl - 20 januari 2010 19:53

..om det nu är så att vargarna ska skjutas för att rensa bort inavlade och sjuka individer så kan jag tipsa sveriges alla jägare om en liten tillställning på Älvsjömässan den 3-4 april. Där kommer det att finnas väldigt många inavlade, sjuka hunddjur. Vissa har inavlats i så många generationer att de knappt kan andas, på andra ramlar ögonen ur och på vissa har aveln misskötts så till den milda grad att deras hjärna blir för stor för skallen så att den svullnar upp och hundkräket dör i svåra plågor. Så gör dessa stackars djur och deras kommande avkomma en tjänst; ladda bössan och bege er till detta årliga spektakel där djurplågare utger sig för att vara hundvänner och prisar vanskapta och felavlade jyckar från hela Sverige.

Av Åsa-Teres Pihl - 18 januari 2010 18:56

Någon som tycker att jag ältar det här med att jag börjat jobba igen?


Ja, ja, idag var det i alla fall dags igen. Och idag var det första gången som jag lämnade Alba hos min pappa som ska vara "dag-morfar" åt henne nu i några månader. Hon hade badat badkar och ätit blodpudding, går ingen nöd på henne hos morfar alltså!     

Av Åsa-Teres Pihl - 15 januari 2010 22:01

Dag två är avklarad. Och jag lever.

Det är mycket som har hänt på jobbet medan jag har varit hemma. Folk som har slutat och organisationsförändringar. Jag har fått ett utökat ansvarsområde också, fler kunder, mer personal och större omsättning. Jag som tyckte att det var tufft att hinna med redan förut... Men nu har jag ju inte traineeutbildningen parallelt med det vanliga jobbet som var fallet de sista 18 månaderna som jag jobbade innan Alba föddes.



Av Åsa-Teres Pihl - 14 januari 2010 20:08

Idag var det min första riktiga arbetsdag efter mammaledigheten...

Hade så svårt att sova i natt, somnade i hyfsad tid men sen vaknade jag kvart över två i natt och lyckades aldrig somna om. Så nu är jag riktigt trött.


Ja, ja, bara 35 år (minst) kvar tills pension.

Av Åsa-Teres Pihl - 10 januari 2010 21:21

...säger Flax. Jag fick en hundpulka med sele och skaklar och hela baletten av Jocke i julklapp. Flax tycker att det är riktigt kul att dra pulkan. Han tar det på stort allvar och blir så trött efteråt. Han har dragit ved, Kevin, Max och mig - inte på samma gång dock. Tyvärr har jag inga längdskidor än så jag får vackert springa bredvid... men jag kan också behöva lite motion.


Milou tycker INTE om  att dra pulkan. Men hon vill gärna vara med och "jobba" så hon får ha på sig selen och springa vid sidan om Flax.


Sen har jag fått en spark också, tänkte att hundarna kunde dra mig, så slipper jag springa. Men det ville inte Flax göra alls sa han...




Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards