Alla inlägg under november 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 30 november 2009 13:11

Nu ska jag bara vara mammaledig en månad till ungefär, har inte riktigt bestämt när jag ska börja jobba igen, det blir någon gång i januari i alla fall... Känns inget vidare.

Av Åsa-Teres Pihl - 21 november 2009 18:33

Folk som påstår att hundar inte kan se konsekvenserna av sina handlingar vet uppenbarligen inte vad de pratar om, jag har beviset: Milou.


Beviset:

Idag är mamma hemma hos oss med sin hund Foxy. Mamma hade med sig varsitt tuggben åt alla tre hundarna, Flax, Milou och Foxy. Flax och Milou tuggade snabbt i sig sina ben medan Foxy bara låg bredvid sitt ben. När Milou och Flax var klara med sina ben ville de såklart gärna ta Foxys eftersom hon inte hade rört det. Men så fort de närmade sig benet började Foxy morra och visa tänderna så mina hundar kom inte åt det åtrådda tuggbenet. DÅ fick Milou sin snilleblixt; Hon sprang ut ur köket, fram till ytterdörren och började skälla som hon gör när det kommer besök. Flax och Foxy flög upp och stormade mot dörren de också, snabb som en vessla smet Milou in i köket och norpade åt sig Foxys tuggben innan Flax och Foxy hann reagera på att det faktiskt inte kom någon vid dörren!


Det kallar jag en smart hund!

Av Åsa-Teres Pihl - 21 november 2009 07:11

Igår när jag var ute och gick med hundarna hände något märkligt. Först fastnade Flax i ett träd (!) Han och Milou höll på och leka och jaga varandra och Milou sprang in i en snårig trädsamling, Flax sprang efter men han är inte så smidig så på något vis sprang han omkull ett träd och det fastnade mellan benen på honom. Han fick kämpa en stund för att komma loss, sen såg han bra dum ut.


Sen gick vi ut på några åkrar, Milou började fara fram och tillbaka i dikeskanten som en tokig. Flax sprang dit och så såg jag något litet fara upp från diket framför hundarna, jag såg inte riktigt vad det var för något men hundarna blev alldeles till sig. Jag blev lite orolig att det var en räv eller nåt så jag ropade på dem, Flax kom direkt men inte Milou.


Hon stod med frambenen ner i diket och skällde. Ett bra ståndskall kanske?

Jag gick dit för att se vad det var samt för att hämta tillbaka hunden. När jag och Flax kom fram till Milou såg jag att det var en katt hon hade hittat, förmodligen en vildkatt - det är gott om dem bakom "vår" skog ute på åkrarna.


Helt plötsligt fick Flax fnatt och gjorde värsta lekinviterna mot katten, den blev väl om möjligt ännu räddare och flög på honom! Det var helt kaosartat, Milou stod fortfarande och skällde i ett och Flax hade en morrande katt fastnaglad i ansiktet - skulle ha haft videokameran med...


Katten släppte klorna om min stackars vovve och vi kunde gå hemåt. Flax har några klösmärken under ögat och på nosen men ögonen klarade sig. Får hålla koll nu så det inte blir infekterat...

Av Åsa-Teres Pihl - 19 november 2009 18:54

...är ju en gåta.


Idag kom det en försändelse med något slags multivitaminer till Jocke. Med en faktura bifogad. Jocke ringde såklart genast upp till företaget som skickat varorna och frågade varför de skickat grejer till honom eftersom han inte beställt något. Till svar fick han att det var ju bara att skicka tillbaka grejerna om han inte vill ha dem, MEN vi skulle få betala frakten. Det vill vi ju inte göra och det sa Jocke till den snäsiga bruden i telefonen. Gissa vad han fick till svar?!


Jo, hon sa: "Polisanmäl oss då."


Sagt och gjort. Vi polisanmälde företaget.


Fortsättning följer...

Av Åsa-Teres Pihl - 13 november 2009 12:56

Igår hade jag med bägge monstren till klubben. Med Flax tränade jag vidare på LK1-momenten, med massor av skoj, bus och glädje. Han tyckte att det var riktigt kul och skötte sig bra. Ska nog inte anmäla mig till någon mer tävling för än linförigheten sitter klockrent, sen kan ju vad som helst hända på tävling ändå...


Med snoken (Milou) gick jag mest omkring och övade på ett par enkla grejer som hon kan väl och tycker är roligt. Måste få henne mer avslappnad när hon är tillsammans med andra hundar...

Av Åsa-Teres Pihl - 12 november 2009 14:25

Idag tänkte jag vaccinera mig mot den där himla svininfluensan som alla pratar om. Men när jag kom till vaccinationskliniken så ringlade kön låååång ut på trottoaren så vi vände och åkte hem igen.


Ikväll ska jag vara torsdagsvärd på klubben och så är det instruktörsmöte. Ska träna, träna, träna där nere. Det är dags att seriösa upp det hela lite och ha en agenda när jag tränar tror jag. Ta det lite metodiskt och göra om och göra rätt. Apporteringen har vi ju verkligen gått metodiskt och riktigt fram med och den är supersnygg. Tur att hundarna inte är så lättförstörda, det är ok att göra fel och de kan lära om sig. På det viset är det ju tur att de inte är några border collies!

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards