Alla inlägg under april 2010

Av Åsa-Teres Pihl - 18 april 2010 19:34

I lördags var jag till Upplands Väsby på M3-kurs, dag två (som var idag) var kursen i Vallentuna.

Idag hade jag med mig Flaxen och han skötte sig exemplariskt. Han utsattes för lite olika situationer och vi skulle kolla in hans reaktioner. Bl.a delade deltagarna upp sig i tre olika grupper och Flax och jag skulle gå omkring bland grupperna och vi skulle se hur han interagerade med de olika grupperna som hade olika förhållningssätt mot honom. Den ena gruppen var överdrivet vänlig och lockade och tjoade på honom, nästa grupp var hotfull och den sista gruppen var likgiltig. Han tyckte bäst om den glada gruppen och vid de andra två sökte han jättemycket stöd hos mig - han gick perfekt fot och hade fullständig kontakt med mig så fort vi närmade oss de grupperna! Det var en överraskning, jag trodde inte att han litade så mycket på mig, jag trodde att han kände tvärtom - att det är han som är den som håller ställningarna av oss två.


Nu är jag helt slut och det är Flax också. Milou har varit med Jocke och Alba och Kevin till Uppsala och hälsat på hos Jockes mamma och syster och deras hund Balto, hon hade också skött sig utmärkt. Det är konstigt att de där två hundarna inte kan bete sig när de är tillsammans men är de ensamma så är de riktigt normala...

Av Åsa-Teres Pihl - 16 april 2010 19:29

Förra fredagen blev jag överraskad på jobbet av Jocke och Alba. Jocke hade i smyg ordnat barn- och hundvakt och bokat en resa åt honom och mig till Loka Brunn. Det var en 30-årspresent från honom och mina föräldrar. Han hade också bokat flera SPA-behandlingar, så jag fick ligga på gyttjebädd, blev masserad, aroma-wrappad m.m Supermysigt hade vi det!


Den här helgen ska jag på M3-utbildning i Stockholm. Blir kul!

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards