Alla inlägg under mars 2010

Av Åsa-Teres Pihl - 25 mars 2010 19:23

...idag till exempel. Jag har ju tagit över ganska många nya städuppdrag och fått väldigt mycket mer personal. Idag ringde en av "mina nya" anställda och berättade att allt blivit så mycket bättre sen jag blev hans chef. Han har mått så dåligt tidigare och vantrivits på jobbet men sen jag blev hans chef har allt blivit så bra.


Det värmer ett gammalt chefshjärta kan jag tala om.


Det är faktiskt flera som sagt att de tycker att jag är en bra och rättvis chef, men att höra det från just den här personen betydde ganska mycket eftersom jag har fått veta från hans förra chef att han är en sån som aldrig blir nöjd.


Genast känns det inte så jobbigt med jobbet längre.


Tjo!

Av Åsa-Teres Pihl - 15 mars 2010 09:33

Är på jobbet men kan inte riktigt jobba eftersom "någon" har tagit bort min behörighet till vårt administrationprogram på jobbet så jag kommer inte åt några av mina kunder så att jag kan fakturera eller kontera fakturor eller justera prognosen eller gå igenom resultatet eller någonting. De håller på och lägger om allas strukturer inför det stundande budgetarbetet. I år är jag ansvarig för att lägga budget på inte mindre än 27 olika uppdrag med en sammanlagd omsättning på ca. 14,4 miljoner kronor... Här är lite fina bilder på sötaste valpen Milou.     

Av Åsa-Teres Pihl - 7 mars 2010 18:13

Att tjäna bra med pengar men vantrivas så att det skär i kroppen varje dag på jobbet?

Eller ska man säga upp sig och dömas till fattigdom och elände men kanske hitta ett annat jobb som inte är pest?

Eller leva under existensminimum i ett antal år för att utbilda sig till något? Fast då lär man veta vad man vill jobba med...


("man" = jag själv i det här fallet.)

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards