Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Genrepet

Av Åsa-Teres Pihl - 3 november 2009 13:52

Igår hade vi styrelsemöte på klubben, jag passade på att träna lite med Flax innan.

Körde bara igenom LK1-momenten med massor av belöningsgodis. Det gick bra, typ. Linförigheten är ju inte så "förig" han distraheras lätt och jag får mana på honom emellanåt. Men hellre nerdrag för DK än en nolla... Jag har börjat gå med typ hoppsa-steg, det ser så jäkla dumt ut men Flax blir mer alert då, inga stora hoppsa-steg men jag studsar lite...

Inkallning gick bra, han sprang fort och rakt men han gör ett litet skutt och puttar till min han innan sättandet.

Hoppet går bra, hoppas de inte har högsta hinderhöjden på tävlingen, jag vill inte sätta honom för långt bakom för då kan han tjuva och springa bredvid istället för att hoppa över hindret. Och om hindret är för högt och han sitter nära brukar han slå i ibland.

Läggandet - inga problem, lite långsam kanske. Men där måste jag skärpa mig så att jag ställer mig på rätt sida om hunden när jag går tillbaka... Förvånad

Ställandet, en chansning eftersom han ibland lägger sig istället för att ställa sig... Tungan ute

Apportering tycker han är skitkul helt plötsligt, risken är väl att han tar apportbocken och ger den till domaren igen.

Platsliggning har alltid varit vårat paradnummer, hoppas de andra tävlande har tränat MYCKET på det så det inte blir några incidenter. Om någon hund beter sig busigt/olydigt så ska ju Flax dit och "uppfostra" den hunden. När vi går på promenad och Milou inte lyssnar på mig eller struntar i att komma på inkallning så är Flax genast där och trycker till henne. Han är en riktig ordningsvakt...


Ja, det går väl som det går. Håll tummarna för mig och hoffeblaffan på söndag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa-Teres Pihl - 21 juni 2010 21:21

Idag var jag och Flax på rallylydnadskurs för första gången. Han var så duktig! Det här verkar vara mer hans grej än vad vanliga tävlingslydnaden är, han var så pigg och glad och kunde till och med kosta på sig ett litet utfall mot en stackars Cairnt...

Av Åsa-Teres Pihl - 18 juni 2010 22:03

Ha, ha, vi kom på elfte och sista plats och fick 70,5 poäng på dagens tävling!   Men jag är nöjd med Flax ändå, han var jätteduktig. Domaren var lite strängare med poängen än de domare som har dömt oss tidigare.   Så här blev det då: Plat...

Av Åsa-Teres Pihl - 15 juni 2010 19:11

På fredag är det tävling igen. LK1 med Flax på hemmaklubben, det är en kvällstävling som startar 18.00. Det går så bra när vi tränar och Flax tycker att det är riktigt roligt, får väl se hur det går på fredag...   Vi tränar lite varje dag, små ko...

56

Av Åsa-Teres Pihl - 25 maj 2010 13:00

Nu har jag bestämt att bara jobba tills den 13:e augusti, sen ska Alba skolas in på dagis, efter det tar jag semester fram tills nästa bebis beräknas komma. Får se om jag står ut i 2,5 månader till bara, det är 56 arbetsdagar + helger...   Min ar...

Av Åsa-Teres Pihl - 22 maj 2010 15:41

Idag var jag ner till klubben och hjälpte till att kratta ut grus för att jämna till planerna, 12 ton har vi köpt men det räcker inte så långt. Vintern har gått hårt åt våra stackars appellplaner.   Flax följde med, vi tränade lite efter att krat...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards