Alla inlägg den 3 december 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 3 december 2009 15:53

Igår kom frosten! Det var minusgrader och all lera hade frusit till is = inga leriga hundar! Men Flax hittade på råd ändå kan man säga, vi var ute på promenad och jag såg en brun, nygödslad åker en bit bort. Tog värsta omvägen för att hundarna inte skulle få för sig att besöka bajsåkern, vi hade nästan klarat oss förbi när Flax satte nosen i vädret, sniffade ett par gånger och sen var det kört. Han satte iväg i 180 rakt mot åkern, inte ens en betongmur hade fått stopp på honom i den stunden tror jag. Efter ett par rullningar kom han lycklig tillbaka. Som han stank! Var bara att gå hem och göra en storrengöring av hunden...


I förmiddags var jag och Alba till BVC och fick oss varsin vaccinspruta mot svininfluensan. Känner inte av några biverkningar än, får väl se om det kommer eller om vi slipper...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards