Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Åsa-Teres Pihl - 20 maj 2010 21:25

Idag var jag värd för torsdagsträningen, Flax fick följa med. Det var en del folk där och vi körde fyra eller fem platsliggningar, Flax har verkligen vilat sig i form under vintern. Han var superduktig!


Fast han är ju en ganska bekväm hund så vid hindret låtsades han "glömma" att man skulle hoppa över och inte springa bredvid. Men efter ett par fuskförsök skärpte han till sig. Och det märks att det gett resultat att gå tillbaka i linförigheten och träna mer på kontakten, han var riktigt duktig. Blir ju sugen på att tävla igen... Egentligen skulle jag vilja starta en appell-spår, men han är lite osäker vid spårningen - ibland tycker han att det är kalaskul och ibland bara skiter han i det.


Det är synd att jobbet tar all ork och energi, annars skulle jag vara mer engagerad i träningen.

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards