Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Åsa-Teres Pihl - 18 juni 2010 22:03

Ha, ha, vi kom på elfte och sista plats och fick 70,5 poäng på dagens tävling!


Men jag är nöjd med Flax ändå, han var jätteduktig. Domaren var lite strängare med poängen än de domare som har dömt oss tidigare.


Så här blev det då:

  • Platsliggande, 0 p (lättar, kraftigt DK, sätter sig för tidigt)
  • Tandvisning, 10 p
  • Linförighet, 6 p (nosar, släpar)
  • Läggande, 0 p (släpar, sent läggande, sätter sig ej upp)
  • Inkallande, 8 p (tempo, snett avslut)
  • Ställande, 0 p (avbryter)
  • Apportering 7 p (DK)
  • Hopp över hinder, 0 p (kraftigt islag)
  • Helhetsintryck, 5,5 p

Det är lite roligt att domaren tyckte att han hade dåligt tempo på inkallningen för Flax sprang väldigt snabbt för att vara Flax liksom...

Och jag är extra glad för linförigheten, 6 poäng är det högsta betyget vi fått på det momentet och med den här stränga domaren så var det väl extra bra!

Synd att vi nollade platsliggningen, men så kan det gå. Det var roligt i alla fall och Flax har nog aldrig varit så glad under en tävling och det är huvudsaken.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards