Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 27 januari 2009 10:52

Hittade denna artikel på www.unt.se idag:


"Kräver ersättning för slitna byxor

En olycka i Alunda gör att en Uppsalabo kräver ersättning för slitna byxor med 600 kronor per månad. Mannen trampade i februari 2001 snett på en dåligt plogad trottoarkant i Alunda. Av det fick han en fraktur och bestående instabilitet i fotleden som han sedan dess tvingas stabilisera upp med ett specialtillverkat hjälpmedel.
Hjälpmedlet gör att mannens byxor och skor slits snabbare än annars och nu stämmer han If Skadeförsäkring i tingsrätten på försäkringsersättning.

Han yrkar att tingsrätten fastställer en invaliditetsgrad till tio procent och kräver dessutom att If ersätter honom för slitage på skor, strumpor, byxor och för bandage med 600 kronor per månad.
Försäkringsbolaget har medgivit ersättning som motsvarar en invaliditetsgrad på fem procent.
Uppsalabon hade före olyckan i Alunda ådragit sig en skada i vänster knä, vilket gjord att han i större utsträckning fick förlita sig på det då friska högerbenet, alltså det ben som kom att skadas vid vid olyckan på trottoarkanten. För den tidigare skadan hade han åsatts en medicinsk invaliditet på 20 procent."

Att folk bara orkar... Själv orkar jag knappt bre en macka till frukost. I går kväll på väg hem från jobbet (sjukskrivningen 50% fungerar inte så bra, jag jobbar mer än någonsin känns det som) så fick jag jättekraftiga sammandragningar i magen. Jag kunde inte andas och trodde att jag skulle dö. När jag kom hem blev det bara värre, det var det absolut värsta och mest smärtsamma jag någonsin varit med om. Tillslut ringde Jocke till sjukvårdsupplysningen och det var bara att åka in till förlossningen omedelbums! Men det var inget...det gick över när vi kom dit. Förmodligen något stressrelaterat. Måste försöka ta det lugnt nu. Vet inte hur det ska gå till bara, har så mycket att göra på jobbet...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards