Alla inlägg den 3 november 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 3 november 2008 18:43

Nästa gång blir det banne mig en liten hund, en tax eller så... Blev påsprungen av bägge två nu på kvällen - de kom i full fart när de höll på att jaga varandra. Och så landade de rakt på mitt knä från sidan. Det gjorde SÅ ONT! Grrr, brist på respekt att springa rakt in i mig så där! Knät känns bra nu men det värker i ryggen och höften, det blev en riktig smäll, de väger över 70 kg tillsammans.


Anna ringde och frågade om vi skulle ut och lägga nåt spår i helgen. Of course vill jag det. Det är alltid roligare att vara fler. Och så får jag träffa hennes lilla valp som de hämtade igår också!


Imorgon åker jag på traineeutbildning och blir borta i tre dagar...


Försökte träna med apportbocken nyss. Funkade inte alls, Flax tuggar och Milou spottar ut den...



Av Åsa-Teres Pihl - 3 november 2008 09:49

Idag har jag semester, himla skönt!


Tog med hundarna i morse och provade ett Frida-tips: Vi åkte ut i skogen och jag hade med deras frukost. Först tog jag Flax och hans mat och promenerade ut ca 300m i skogen, där lade jag maten på marken och tog med mig hunden och gick tillbaka till utgångsplatsen. Han blev hemskt förvirrad - lämna maten i skogen?! Sen fick han sitta ner vid min sida och jag visade riktningen och han fick springa och ta sin mat. Han stannade efter halva vägen och tittade mot mig i 2 sekunder men sprang sen och åt upp maten. Sen kom han tillbaka till mig i jordens fart! Han var snabbare tillbaka till mig än på vägen till maten! Och han kom in och satte sig fot och fick naturligtvis världsmästar-välkomnandet med godis, lek och pussar. Jätteroligt!


Sen gjorde jag samma sak med Milou (fast på en annan plats). Hon som inte är så galen i mat sprang förbi maten åt ett annat håll först (hon började spåra någonting såklart) men när jag sa "varsågod" sprang hon och tog ett par tuggor och sen sprang hon tillbaka till mig och vi gick tillsammans bort till maten så hon fick äta upp. Skulle ha lagt ett spår med maten som spårslut för att hon skulle ha blivit eld och lågor men jag ville se hur hon reagerade och vad hon skulle tycka...


Och det var vår rapportträning! Det är ju samma sak faktiskt, de lämnar mig (punkt A) för att springa till maten (Punkt B) och sen tillbaka till mig igen för att avsluta momentet.


Sen gick vi på promenad så de fick kuta lite fritt och nu är de jättetrötta och ligger och sover bägge två. Det hela tog inte mer än 75 minuter inklusive en rejäl promenad och både jag och hundarna är nöjda.

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards