Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Träning på klubben

Av Åsa-Teres Pihl - 29 juni 2009 08:26

Nackdelen med att supa ihop med en hundförarkompis är att när man är fulla och kaxiga tillsammans så kan man ju råka bestämma att vi ska träna ihop och tävla den 26:e september... Men vi var duktiga och åkte ner till klubben igår kväll och tränade lite.


Jag och Flax tränade linförighet och han funkar bra i tio-femton meter, får han inte belöning efter den sträckan börjar han dra åt nåt annat håll. Det är väl bara att nöta och nöta, lite varje dag. Vi gjorde en platsliggning med sju hundar, han låg så fint. Det gjorde alla sju hundarna.


Det gick bra för Helena och Stella också så det här fixar vi! Jag tror att vi eventuellt fick med Johnny och Tervueristen Athos på planerna att tävla också. Det är ju ca tre månader kvar så det finns mycket tid att träna. Det är ju faktiskt så roligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa-Teres Pihl - 21 juni 2010 21:21

Idag var jag och Flax på rallylydnadskurs för första gången. Han var så duktig! Det här verkar vara mer hans grej än vad vanliga tävlingslydnaden är, han var så pigg och glad och kunde till och med kosta på sig ett litet utfall mot en stackars Cairnt...

Av Åsa-Teres Pihl - 18 juni 2010 22:03

Ha, ha, vi kom på elfte och sista plats och fick 70,5 poäng på dagens tävling!   Men jag är nöjd med Flax ändå, han var jätteduktig. Domaren var lite strängare med poängen än de domare som har dömt oss tidigare.   Så här blev det då: Plat...

Av Åsa-Teres Pihl - 15 juni 2010 19:11

På fredag är det tävling igen. LK1 med Flax på hemmaklubben, det är en kvällstävling som startar 18.00. Det går så bra när vi tränar och Flax tycker att det är riktigt roligt, får väl se hur det går på fredag...   Vi tränar lite varje dag, små ko...

56

Av Åsa-Teres Pihl - 25 maj 2010 13:00

Nu har jag bestämt att bara jobba tills den 13:e augusti, sen ska Alba skolas in på dagis, efter det tar jag semester fram tills nästa bebis beräknas komma. Får se om jag står ut i 2,5 månader till bara, det är 56 arbetsdagar + helger...   Min ar...

Av Åsa-Teres Pihl - 22 maj 2010 15:41

Idag var jag ner till klubben och hjälpte till att kratta ut grus för att jämna till planerna, 12 ton har vi köpt men det räcker inte så långt. Vintern har gått hårt åt våra stackars appellplaner.   Flax följde med, vi tränade lite efter att krat...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards