Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 2 augusti 2009 19:39

Idag var vi ute i 3,5 timmar och gick i skogen jag och hundarna. Jag plockade svamp och Flax plockade kottar och Milou plockade blåbär och hallon. Vi var riktigt trötta när vi kom hem och gick och lade oss och sov alla tre + Alba i sängen. Tränade några lägganden när vi gick i skogen (jag hade korv med mig) och det gick riktigt bra.


Jag tror att jag har kommit på nu hur Flax fungerar egentligen: Han tycker att det är jättekul att lära sig nya saker/moment och gör det jag ber om med glädje. Men sen när jag börjar "bråka" med honom för att finslipa och precisera ("Sikta på 10:an") så tröttnar han totalt. Han verkar tycka "Jag gör det du ber mig om, men på mitt sätt - och duger inte mitt sätt så kan det lika gärna vara". Så min taktik med honom får väl bli att "Sikta på 5:an"...


Det är riktigt skönt att bara strosa omkring i skogen med hundarna i flera timmar, får tid att reflektera och fundera på livet. Just nu är det mest bråkstaken Milou som upptar mina tankar...vet inte hur jag ska göra för att hjälpa henne att bli bättre. Hon är SÅ rolig och framåt och nyfiken och arbetsvillig i de situationer där hon känner sig trygg, men när hon blir osäker blir hon totalt opålitlig och direkt farlig faktiskt... Jag hoppas mina planer för henne går i lås.

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards