Alla inlägg den 9 september 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 9 september 2009 19:51

Idag har jag och Flax blivit kommenderade genom hela lydnadsklass 1. Det gick väl över förväntan kan jag säga, visserligen hade jag kassler i fickan och belönade mellan momenten. Men han blev trött i huvudet av att köra flera moment på rad så där. Inte får vi något förstapris men målet på 69 poäng ska vi nog fixa :-)


Jag måste ut och torrgå lite mer, och träna på ATT VARA TYDLIG! Hundkraken gör väl så gott han kan och det är ju inte så lätt när hans matte vimsar runt som en inavlad papillon på planen och inte vet var hon ska sätta fötterna...


Imorgon ska jag ut med Sara och lägga lite spår åt Milou. Sen på kvällen ska jag vara torsdagsvärd och då får Flax följa med till klubben. Rättvist ska det vara, fast Milou stackarn har inte fått vara med så mycket på klubben den senaste tiden men hon är nog lika glad att slippa. Eller inte. Jag har sällan skådat en så arbetsglad och ivrig hund, hon vill och vill och vill och är så ivrig. Hennes mamma fick brons i Elitklass i Lydnad i Hovawart VM för några dagar sen så det finns ju i henne!

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards