Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 14 juli 2008 17:06

usch, jag hata fullmåne, har bara sovit någon timme i natt. Jag brukar ha svårt att sova när det är fullmåne men det var värre än vanligt den här gången. Hoppas jag kan sova bättre natten som kommer. Det är jobbigt nog på jobbet ändå...


Har varit riktigt tungt på sista tiden på jobbet. Orken är slut och idag bestämde jag att jag faktiskt måste ha semester. fyra veckor fr.o.m måndag nästa vecka! Tusen tack Markus som gör det möjligt!


Jobbet ja...det är som sagt riktigt tungt nu, för alla. I vintras när jag blev antagen till traineeprogrammet så hade jag ett möte med min chef, hans chef och vår personalchef. Då bestämde vi att Markus skulle få ta över det operativa arbetsledarskapet för landstinget så att jag "bara" skulle ha hand om Gimo och småkontrakten (polisen, skatteverket mm.) detta bestämde vi för att jag skulle kunna delta helhjärtat i traineeutbildningen som är väldigt omfattande och kräver mycket tid och engagemang.


Men sen blev det massa omorganiseringar på företaget, jag fick ny chef och ny regionchef. Jag fick byta distrikt mm. I och med detta fick jag frågan om jag kunde bli chef på UNT och Kyrkans Hus i Uppsala också, och dum som jag var så sa jag ja. Fast det var inte riktigt läge att tacka nej heller...


Sen kom gruppledaren i Gimo och berättade att hon inte orkar vara gruppledare längre och då fick Markus bli det. Så då fick jag ta tillbaka arbetslederiet på landstinget igen. Det är ett stort kontrakt som innefattar sjukhus, vårdcentraler, distriktssköterskemottagningar, folktandvård, psykiatri mm. från Alunda till Skutskär. Ja, så nu står jag här med allt som jag hade ansvar för från början (och som vi i vintras kom fram till var för mycket ifall jag skulle klara traineutbildningen) PLUS att jag nu även har UNT och Kyrkans Hus! Det går inte längre, jag håller på att gå under.


På fredag ska jag ha möte med min personalchef och gå igenom allt det här, hoppas vi kan lösa det på något sätt.


Nu ska vi laga mat, ut och prommenixa jyckarna och sen gå och sova!


God natt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards