Alla inlägg under april 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 2 april 2009 09:31

Jepp, igår gick den beryktade slemproppen och jag fick intensiva (dock oregelbundna) värkar. Men värkarna gick över fram emot eftermiddagen och några timmars sömn senare var allt som vanligt igen. Men nu är det snart på G i alla fall!


Var på smärtstudien igår morse också, det var ju en upplevelse. Först fick jag svara på massor med frågor för att de skulle göra en psykologisk profil över mig. Sen fick jag sitta i ett mörkt rum med elektroder kopplade till ögonen och titta på en film och ha hörlurar på mig. Filmen visade bilder i två sekunder i taget, det var ett blandat potpurri av söta kattungar och lemlästade människor...till vissa bilder kom det ett riktigt högt och obehagligt ljud i hörlurarna. De mätte blinkreflexen och hur jag reagerade på bilderna/ljudet. Sen fick jag sätta ner handen i 37-gradigt vatten i en minut och sen flytta över handen i nollgradigt vatten och så mätte de hur länge jag stod ut. Jag pallade väl 5 sekunder ungefär... Men 500 kr fick jag för besväret, och om jag kommer på uppföljning om 6 veckor får jag 500 kr till! Easy money!


Sen såg jag Uppdrag Granskning om Ovtjarkorna igår kväll. Fan, vad trött jag blir. Folk är ju så dumma och naiva, köper man en hund utan att veta vad det är man har i snöret får man fan i mig skylla sig själv... ALLA hundar är gulliga när de är valpar. Och man kan väl för 17 inte förbjuda en hel hundras bara för att hundägarna är otillräckliga? Det är samma symptom som jag tycker mig ha sett när det gäller Jack Russells: unga tjejer som vill ha en liten "Paris-Hilton-hund" och föräldrarna tycker att en Chihuahua för 20.000kr är för dyrt och köper en annan "liten" hund (t.e.x Jack Russell) och sen blir de förvånade när hunden blir könsmogen och besvärlig - kolla vad det är ni köper!


Var på en timmes promenad med Flax igår också, jätteskönt! Han gick så fint i kopplet fast jag höll snigelfart. Vid ett hus kom det en stor, långhårig schäfer skällandes springande emot oss. Det fanns inget staket eller någonting. Jag blev riktigt imponerad av min Flax, jag sa bara åt honom att "vi struntar i den där hunden och går fint" och han gick så fint bredvid mig men slakt koppel! Han lyfte på svansen och bröstade upp sig men kastade inte en blick mot schäfern. Duktig kille!

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards