Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 12 maj 2009 12:24

Så där, nu var det klart med Milous MH. Superskönt att det gick bra den här gången. Men det är en jäkla skillnad på henne och Flax... två totalt motsatta hundar. Flax är social och orädd, han löste alla situationer helt själv medan Milou håller sig till sin matte och låter mig klara upp allt konstigt som sker.


På lördag är det hovawartutställning i Nynäshamn, Jocke ska åka och skjuta hagelgevär inför jägarexamen så han ska inte följa med. Men Helena är så snäll och förljer med mig istället. Så det blir en bil full med tjejer som åker, Jag, Alba, Helena och Milou. Flax får stanna hemma.


I natt hade vi strömavbrott i tre timmar. Inte världens enklaste att försöka amma när det är kolsvart, så jag fock ligga och lysa på Alba och tuttarna med min mobil... Tyvärr så pajjade vår boxer till tv:n när det blev strömavbrott så nu kan vi inte kolla på tv. :-(


Milou har också blivit en lerdikesbadare förresten, nu kastar hon sig i alla smutsiga, äckliga diken lika glatt som Flax. Hon som var sån badkruka förra sommaren, nu kanske hon börjar simma och bada i sjön också.


Lägger ut några bilder från Milous MH. Och en på mina tre ögonstenar i köket.

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards