Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 13 maj 2009 10:55

Nej, nu har jag bestämt mig för att försöka fortsätta amma. Jag hade bestämt mig för att ge upp och bara ge ersättning för det funkade bara inte. Men så igår natt kom jag på tekniken "ligg-amning" och genast funkade det mycket bättre även med "sitt-amningen". Peppar, peppar.


Alba äter upp all mjölk jag har och sen får vi ge henne ersättning för hon blir inte mätt på bara bröstmjölken, men det är bra att hon äter. Hon är nu tillbaka på sin viktkurva igen, efter att hon var sjuk så gick hon inte upp i vikt ordentligt. Hennes kurva ser mer ut som ett EKG med toppar och dalar...


Igår planterade jag ut mina åtta plantor med vattenmelon i stora krukor, hoppas de överlever. Alba låg i vagnen och Milou satt fastbunden i ett träd medan Flax flaxade runt med sin eländiga fotboll. Både Milou och Flax är kolugna ute om hon sitter fastbunden. Är hon lös så springer hon omkring och stressar runt och spanar efter inkräktare, så fort hon sitter fastbunden blir hon lugn som en filbunke och då slappnar Flax också av. Testledaren sa också det på MH:t i lördags, hon behöver känna att någon annan tar hand om situationen annars blir hon nervös. Och när hon sitter fast känner hon väl att det inte är hennes ansvar att vakta gården kanske? Vi har märkt att ibland så räcker det med att hon har kopplet på sig (fast det inte är fastbundet utan bara hänger efter henne på marken) så blir hon mycket lugnare.


Vi ringde efter en ny Boxer till TV:n igår, fem arbetsdagar skulle det ta innan den kom. Så det blir ingen tv på en vecka! Fan, missar Robinson på lördag...



Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards