Alla inlägg under november 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 2 november 2008 20:06

Åh, vilken bra helg vi har haft! Milou har varit så duktig och det har jag också varit! Vi har tränat och tittat på när andra har fått hjälp, jag tror att jag lärt mig mest på att titta på de andra. När jag själv håller på är det så mycket att tänka på hela tiden...


Vi har tränat på hundmöten och på att Milou ska sitta fint vid min sida fast en annan hund höll på och skälla, hoppa och kampa 1,5 meter längre bort - det gick skitbra! Vi har tränat på vänster-om-halt för att få till en bra bakdelskontroll och snygga ingångar. Hon är förträfflig, fattar direkt och jobbar bra! Och så har vi tränat på fotgående, inga problem där heller längre.


Jag ska tänka på tre saker: Koncentration (att hunden är koncentrerad alltså). Kontroll (jag ska ha kontroll på hunden...hrm...) och Motivation (jag måste hitta rätt motivation när vi tränar, med Flax är det inget svårt - han gör allt för mat. Lite svårare med Milou, men när jag kampar upp henne ordentligt innan träningspasset så blir hon full i fan och tycker att det mesta är roligt.)


För att höja hennes självförtroende har vi tränat på att kampa och hon får vinna och känna sig stor och stark. Och att hon får klara saker i nya situationer och på främmande platser. Efter halva dagen igår märkte jag skillnad på henne, hon klättrade inget på mig och hon pep inte längre. Jag fick lite "skäll" för att jag daltar med henne... :-) Jag fick korrigera henne en gång när vi var på tu-man-hand med Frida och direkt efter korrigeringen så började jag "åh, lilla gumman" "nu är du duktig" "min stackars lilla vovve" etc. Och så ska jag ju inte göra... Jag måste "glömma" att hon varit skadad och se henne som hon är nu.


Det var KALLT och mycket snö i Dala-Floda. minus 10 grader, brr...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards