Alla inlägg den 7 september 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 7 september 2008 19:36

Idag var det bbq för alla i RUS-sektorn, Jim och hans fru hade ordnat med ett riktigt kalas! Först var det en annorlunda och hemskt knepig tipspromenad, vi kom på delad tredjeplats. Maten var gudomligt god, hemmagjorda hamburgare och massa goda tillbehör. Sen var det lekar med hund, i den första skulle man skicka ut hunden till en ruta mitt på planen där det låg olika grejer, bl.a en gummistövel, ett par jeans, en hink mm. Hunden skulle hämta in så många grejer som möjligt på tre minuter. Flax hämtade en (!) grej och vi kom sist tror jag. Sen var det huvudträning för hundarna, de skulle hitta tre godisbitar i en Nina-Ottosson-tallrik. Vi har en exakt likadan hemma som Flax brukar lösa på ca 10 sekunder men idag hittade han två godisbitar och sen gav han upp...


Sen var vi ner till agilityplanen lite med Anna, Sven och Vayo. Flax och Vayo rasade runt och lekte så Flax blev jättetrött. När vi kom hem var Karin här med Balto så då blev det ännu mer bus och lek för hundarna.


På agilitykursen i kväll gick vi igenom två av balanshindren och det klarade Flax galant. Men både han och jag var så trötta så vi orkade inte träna så mycket. Det märks på honom när jag inte är på hugget för då blir han också låg och "glömmer" vad han ska göra. Men som alltid så är det roligt attt träna agility!

Av Åsa-Teres Pihl - 7 september 2008 10:16

i natt har jag vaknat flera gånger för Milou har hållit på och jagat nåt i sovrummet. I ett halvvaket drömstadium förstod jag genast att det var en råtta. Och nyss hörde jag massa oväsen från övervåningen så jag gick upp och det var Milou som låg och psykade dammsugaren som står under ett bord i ett hörn och så höll hon på och krafsa på dammsugaren. Jag flyttade på dammsugaren och fram sprang en råtta! Jag skrek som värsta våpet och hoppade upp på soffan. Hundarna blev som tokiga, Milou jagade råttan och Flax fattade som vanligt ingenting utan han försökte få fatt i Milou och brotta ner henne. Råttan sprang in under en byrå och jag kutade ner för att leta reda på katterna. Den enda katten jag hittade var Chewie så jag tog henne och sprang upp för att hon skulle få fånga råttjäveln. Men katten blev rädd eftersom hundarna fortfarande löpte amok där uppe och sprang och gömde sig. Så nu sitter det en råtta under en byrå på övervåningen och jag vågar inte gå upp.


Vi ska snart åka till hundklubben så då får katterna arbeta ostört, förhoppningsvis har katterna fångat och gjort slarvsylta av råttan när vi kommer hem...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards