Alla inlägg den 21 september 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 21 september 2008 15:47

Var ner till klubben med både Flax och Milou och tränade lite idag. Sara och Hezzy var där och Inger med Morris (tror han heter så...). Lade ett spår åt Milou, kort men lite halvknepigt med snirklar och över en bäck. Hon klarade det galant! Fast hon har så bråttom så hon slarvar en del. Springer sicksack över spåret lixom. Hon kommer bli bra på det där. Flax klarade platsliggning tre minuter jättebra, jag stod borta hela tiden. Han är duktig när han vill, och platsliggning passar ju honom - bara ligga still i tre minuter, en övning precis i hans smak.


Flax var duktig på agilityn igår också, sprang genom tunnlarna riktigt bra i början, tills han tröttnade... Sen fick vi göra några svåra kombinationer också och dem klarade vi, med lite hjälp av godis och kampleksak förstås.


På söndag börjar tävlingslydnadskursen, jag ska gå den med Milou istället. Den 18:e oktober är det dags för Milous MH, det kommer bli ruskigt spännande att se!


Och Sara och Hezzy ser så proffsiga ut nu för tiden, de har verkligen legat i och tränat i sommar. Mitt tips är att sätta pengarna på dem på tävlingen på lördag...



Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards