Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 3 mars 2009 14:35

Välkomna att anmäla er till vårens kurser i Alunda! Valp/allmänlydnad dagtid/kvällstid, Tävlingslydnad/brukslydnad, agility, freestyle, rallylydnad & utställningskurs.

Anna S nr:018-252583,

www.otbk.com

Av Åsa-Teres Pihl - 3 mars 2009 14:21

I kväll ska jag på vattengympa, det är näst sista gången. Det börjar bli tugnt nu så det är skönt att plaska runt i 32-gradigt vatten.


Vi var till barnmorskan igår och nu har jag gått upp i vikt igen och mag-kurvan har bytt riktning och magen har växt 4 cm på en och en halv vecka!


I söndags var jag på SBK-upplands årsmöte och igår hade vi styrelsmöte på OTBK. Längtar tills bebin är ute och snön har försvunnit så jag kan komma ut med hundarna och träna lite mer igen. Vi kör bara lätta grejer nu, platsliggning med olika slags störningar, apportering och stegförflyttningar/fotposition i köket. Jag drömde här om natten att jag startade i en lydnadsetta med Flax, och han var så duktig! 10 poäng på varje moment och så vaknade jag och tänkte att det här måste vara ett omen eller nåt, men sen kom jag snart ner på jorden igen när han började skälla ut någon stackare som gick förbi utanför staketet - blir han distraherad så glömmer han allt vi har tränat på de senaste tre åren...


Jag, Jocke, bebin och hundarna ska åka på läger i Dala-Floda i juli i alla fall. det är Milous uppfödare (www.chefkas.se) och Ann-Kristins kennel Anziehends (www.anziehends.se) som anordnar lägret som håller på i fyra dagar. Kommer bli skoj! Idag har jag även anmält Milou till ett nytt MH på hemmaklubben i maj. Hoppas det går bättre den här gången...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards