Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 16 mars 2009 19:53

I morse kom Milou springande med ett avtuggat rådjursben i munnen. Hon kom från det håll som Flax stod och morrade åt i fredags, måste ha varit en rest efter "rovdjuret" som han kände vittring av.


Senare när Jocke var på promenad såg han några mystiska spår på åkern, de gick från "vår" skog ut till en åkerholme, såg ut som att något hade gått fram och tillbaka fyra gånger. Eller två stycken av vad-det-nu-är som gått fram och tillbaka från åkerholmen. Tyvärr hade han inte kameran med sig.


Spåren såg ut ungefär som Flax spår fast lite rundare och större... Och vi pratade med en granne som berättade att flera personer sett varg häromkring de senaste åren. En annan granne hade varit ute i skogen och gått och pratat i telefon med sin fru, så hade han sagt att han måste lägga på för det kom en varg. Så hade han klättrat upp i ett träd och vargen hade passerat förbi prescis under honom. Alltså, jag som jämt är ute i skogen - tänk om det skulle hända mig!? Som tur är så vet jag nu att Flax reagerar om det är något läskigt i närheten.


Bilderna är på två av mina katter, Sebulba och Chewbacca när de sitter på sin vanliga plats i köksfönstret och spanar. Och på Jocke och (knä)hunden Flax som ligger och tar igen sig i soffan.

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards