Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 13 mars 2009 12:48

Ja, något farligt var det i skogen bakom huset i dag...

Tog ut hundarna och såg direkt på Flax att något inte stämde, han gick med svansen mellan benen, huvudet lågt och hela kroppen liksom lågt ihopsjunken. Har aldrig sett honom sådan förut, han som är världens tuffaste hund!


Han bara lade sig ner och totalvägrade att gå upp i skogen. Milou skuttade omkring och var som vanligt. Men efter ett par busförsök med Flax så märkte hon också att han var konstig så hon gömde sig bakom mig. Jag försökte locka med mig hundarna upp i skogen men Flax bara låg där. Min första tanke var att han var sjuk eller hade ont. Men så ställde han sig upp och reste ragg och glodde in mot skogen och ur hans strupe kom det mest grymma "MOOORRRRRRR" jag någonsin hört.


Jag ignorerade honom men vände hemåt och sa: "kom så går vi hem" i vanlig ton. Han stod som fastfrusen och morrade och skällde men så kom han, hela tiden mellan mig och "faran" och han vände sig om hela tiden och fortsatte morra.


Jag undrar vad det kan ha varit? Han som ALDRIG har backat för någonting!


När vi kom in kände jag igenom honom och tog tempen, men han verkar inte ha ont någonstans och han har ingen feber.


Vildsvin har vi varit nära förr och han brukar inte bry sig om det. Hade det varit en människa/hund/rådjur hade han definitivt inte blivit rädd. Någon som har någon idé om vad han kan ha sett/hört/luktat?


Jag vågar inte gå ut nu, om till och med min body guard Flax blir skraj då är det bäst att vara på sin vakt...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards