Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 17 mars 2009 20:41

Ikväll var jag till Upplands Väsby och höftledsröntgade Milou.


Det var Milous uppfödare som arrangerade röntgning för hela kullen. Veterinären (Lars Audell) har jobbat som avläsare av HD-plåtar på SKK (om jag har förstått det rätt). Vi var in som näst sista hund och han sa direkt att Milous höftleder såg bäst ut i kullen! Så nu blir det agility i sommar!


Hon slapp bli sövd också, fick lugnande bara. Hela processen gick fort och smidigt, till skillnad från när vi röntgade Flax...


Nu är Milou helt groggy och ligger utslagen i köket. Hon lade sig ner tre gånger från bilen till ytterdörren (ca 20m.) och jag fick hjälpa henne upp.


Jag var till barnmorskan i förmiddags också, allt var bra. Lite lågt blodvärde bara, men inget alarmerande. Nu är det mindre än en månad kvar...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards