Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 8 juli 2009 18:19

I alla olika slags väder ska det tränas. Idag körde vi lite mitt under värsta regnskuren/åskovädret. Och det gick lika bra som vanligt! De är så duktiga mina vovvar! Och jag fick tillfälle att testa nya regnkläderna + gummistövlarna, vattentätt och bra. Med Flax tragglade jag linförighet i olika tempon och med vändningar och halter. Sen körde vi ställande under gång, han är riktigt snabb och alert! Och så gjorde vi några inkallningar utan krav på ingångar.


Med Milou (aka hoppetossan) körde jag linförighet och sitt-stanna-kvar-övningar. Hon är så ivrig att vi måste träna på att vara lite lugna och bara sitta still också (utan att studsa upp och klättra på allt). Jag avslutade hennes träningsstund med inkallning - jättekul tycker hon att det är.


Annars har vi haft "ledigt" i två dagar, ingen träning alls (förutom lite småövningar på promenaderna), vill ju inte att hundkrakarna ska tröttna, måste hålla i den här motivationen som båda jag och hundarna har nu. Om en vecka drar jag till Dala-Floda på läger i fem dagar, räknar med att få massor med hjälp och tips och framförallt inspiration då!

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards