Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 28 juli 2009 20:49

...min gullevovve Flax. Hur ska det gå på lydnadstävlingen? Tänk om Flax inte är på humör? Han är SÅ himla egensinnig. Egentligen tror jag att han har en stor intigritet och inte vill göra sig besväret om han inte är på humör.


Åkte ner till klubbe en timme i eftermiddags. Milou studsade runt och tyckte att det var superkul att träna, hon är så ivrig och villig att göra rätt. Inget svårt att motivera henne direkt, stil och fart! Men hon blir också frustrerad om det blir fel, om jag inte belönar henne för minsta grej (även om det är något hon gör på eget bevåg utan att jag har sagt till henne att göra det) så börjar hon studsa omkring och klättra på mig. En på lägret hade problem med sin hund som bara skällde på lydnadsplanen, hon fick tipset att kommendera hunden att lägga sig ner och sen vända ryggen åt honom tills han lugnat ner sig. Jag provade det på Milou idag när hon bara klättrade på mig och gnällde, och det funkade alldeles utmärkt!


Flax orkar bara vara duktig i typ fem minuter, sen är han trött på att träna och flyter mest med och lallar runt, jag har känslan av att han blir uttråkad. Även fast jag varierar belöningarna mellan godisar och kamp och boll... Ja, ja, det är två månader kvar tills tävlingen - vi ligger i och tränar lite varje dag så kanske vi får poäng på något moment i alla fall...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards