Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 18 juli 2009 22:33

..är stor eftersom jag inte kunde vara kvar hela tiden på lägret. Det var så bra där och jag hade så gärna velat stanna, men det är så här det blev nu.


Jag skadade min hand när bråkstaken Milou försökte flyga på en annan hund. Det var precis när vi satt och väntade på att starta ett lydnadspass så jag hade träningskoppel av retrievermodell på henne och kopplet brände sönder mig i handen och på fingrarna, fy fasiken vad ont det gjorde! Aldrig med nylonkoppel säger jag bara, livsfarligt!


Men förutom det har hundarna skött sig så bra och varit så duktiga! Milou fick massor med beröm av spårmagistern och Flax var så duktig han också.


Hade det bara varit för handen hade vi ju stannat kvar som passiva deltagare och bara lyssnat och tittat men igår kväll pajjade min amningspump. Alba var ju kvar hemma med Jocke så jag hade inget val än att åka hem. Annars hade jag fått mjölkstockning eller något ännu värre... Ett par av deltagarna som var med var sjuksköterskor så de lade om mina brännsår ordentligt.


Ska till distriktsköterskan på måndag men jag räknar med att vara enarmad bandit ett bra tag framöver. Naturligtvis var det bara vänsterhanden som blev skadad och jag är ju vänsterhänt... Försök att torka er i baken med "fel" hand säger jag bara - det är svårt!

Av Åsa-Teres Pihl - 18 juli 2009 10:42

jag har skadat mig i handen och fick åka hem från lägret en dag tidigare. Det känns så värdelöst för det var så roligt på lägret. Nu sitter jag i kö med sjukvårdsrådgivningen... skriver mer sen.

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards