Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 8 februari 2009 19:18

Jepp, så här ser man ut nu när det är ca två månader kvar...

Av Åsa-Teres Pihl - 8 februari 2009 15:48

Aaaargh, har så dåligt samvete för hundkrakarna. Inte mycket roligt tankearbete blir det för dem nu för tiden. Släpade mig ut och gjorde lite roliga uppletandeövningar med dem idag i alla fall. Det är tur att vi har en husse i flocken också, men det blir ju liksom inte samma sak att gå ut med honom...han är inte så haj på det här med att lägga spår eller hitta på annat kul åt dem. De "bara" promenerar.


Igår hade vi årsmöte på klubben, jag hade feber och orkade inte stanna på festligheterna efteråt. Men nu är jag utsedd till sekreterare och tillsammans med Fru Ordförande utsedd (jag nominerade mig själv...) till ombud i distriktets styrelse. Känns bra att ha något att göra när jag blir föräldraledig. Skulle inte orka att bara vara hemma med bebin.


Ang. uppletandet förresten så är Flax en riktig pärla. Han kommer med grejerna så glatt, det är väl uthålligheten som tryter - hittar han inte föremålet ganska så snabbt så ger han upp. Men det är nog en träningsgrej. Milou är ju inte den mest samarbetande hunden, hon vill mest springa omkring för sig själv och hon tycker nog att jag är lite jobbig när vi spårar eller gör annat (uppletandet exempelvis).


Jag har inga bra bilder på kalaskulan, men jag ska tala med barnafadern om han har lust att knäppa nåt kort så kan jag lägga ut det. (Ang. Annas kommentar till förra inlägget...)

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards