Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Åsa-Teres Pihl - 26 februari 2009 19:16

Här är ett par bilder. Flax och katten Chewie ligger och sover i soffan. Och så Milou som ligger med huvudet ut genom kattluckan och spanar på domänerna. Det ser ganska roligt ut när man kommer utifrån och ett litet hundhuvud sticker ut genom luckan i dörren, Flax får inte ut huvudet - honom bara hör man på typ hundra mils avstånd när han skäller på inbillade eller verkliga inkräktare...

Av Åsa-Teres Pihl - 26 februari 2009 17:14

I morse var de duktiga, mina vovvar. Kanske inte om man jämför med normala hundar - men för att vara mina två bråkstakar skedde ett stort framsteg!


Vi hade varit ute på kissrunda i skogen och de höll på att rejsa runt och jaga varandra runt huset. Jag kom och vaggade fram som en anka i skogsbrynet och såg att en dam med spark och två hundar kom åkandes på vägen precis utanför vårat staket.


Hundarna hade fullt upp med att lattjta omkring så de såg henne inte än, jag vände om och gick upp i skogen igen för mina gapowartar var på väg mot mig så jag tänkte locka med mig dem upp i skogen igen medan damen med hundarna gick förbi. Men så började hon på vägen skrika på sina hundar (hon har träffat på Flax o Milou förr när hon gått förbi och visste väl att det är bästa att vara på sin vakt...hrm...) så då fick Milou o Flax syn på henne. Jag, som är minst sagt otymplig nu för tiden, röt i åt dem ett "STANNA!". Och tro det eller ej: de stannade! Visst, de sprang fram till staketet först och Flax gapade och skällde som bara han kan och Milou reste ragg - men de STANNADE PÅ TOMTEN! Och damen kunde lugnt fortsätta förbi.


Gissa om jag blev glad och de fick STORA superbelöningen!?

Jag börjar tro att det kanske blir folk av mina bråkstakar med, så småningom i alla fall...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards