Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 13 oktober 2008 19:47

Igår och idag har vi haft träningspass i köket. Ska gå varligt fram nu och inte stressa Milou genom att gå för fort fram. Vi har tränat på snygga (osneda) lägganden, urtjusiga ingångar, apportbocken, sitt+ligg stanna kvar och skall. För att inte tråka ut henne kör vi varje moment max fyra gånger, sen byter jag hund. Och så växlar jag tills alla momenten jag har bestämt mig för är genomgågna.


Med Flax har jag tränat på targetplatta (för det tycker han är kul...hrm undrar egentligen hur mycket han "kör" med mig, jag tränar på det han tycker är kul och inget annat...!?) fast vi har ingen targetplatta/musmatta längre (jepp de har alla blivit hoffefierade!) så vi kör med en teknikmagasinet-katalog istället. Sen tränar vi på sitt-fot, han har själv kommit på att göra gamla rundningen runt mig istället för vänsteringång.


Den hund som inte tränas får snällt (men ofrivilligt) sitta och vänta i ett annat rum.


Sen avslutar jag träningspasset med att gömma godisar som de får leta reda på = världsaroligt!


Idag var de extra duktiga för jag hade slut på korv och använde ICAs små delikatessköttbullar som belöning istället, dem kan jag varmt rekommendera - hundarna blir jätteduktiga!

Av Åsa-Teres Pihl - 13 oktober 2008 18:01

Kameran har ju varit försvunnen ett tag. Nu har jag hittat den. Fast den är inte någon kamera längre, den är "hoffefierad" dvs. totalt sönderbiten. Det är den andra digitalkameran som blivit hoffefierad i det här hemmet. Tillsammans med en mängd andra grejer, tre mobiltelefoner, några fjärrkontroller och sjuttielvatusen böcker bl.a


Stil och fart - hovawart.

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards