Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 19 oktober 2008 11:15

Nu glömmer jag tråkiga MH-upplevelser och fokuserar på att bygga upp Milous självförtroende istället.

Nu på förmiddagen lade jag ett spår åt henne. 400 meter, fyra vinklar, två spårpinnar + slut på en stubbåker full med älg- och rådjursspår och deras bajs. Det blåser en del också för att göra det hela lite svårare. Hon blev alldeles till sig i morse när jag plockade fram spårsele + linan, dansade runt här på bakbenen av glädje!


Spåret gick jättebra, hon är så duktig! Hon spårade hela vägen där jag hade gått genom skogen till spåret också förresten. Vinklarna gick bra, hon markerade spårpinnarna perfekt och det enda som var svårt var den sträckan där hon gick i motvind, men hon klarade det också och landade direkt på spårslutet.


Hon ÄR försiktig med okända människor (= social "rädsla" = dumpen) och det vet jag ju, det som kan bli ett problem som jag ser det är ju i så fall budföringen... Men det är inget moment där det plötsligt dyker upp någon läskig typ från ingenstans så det går nog bra. Sök är väl inget att prova, okända människor som gömmer sig i skogen vill hon nog inte vara med om. Men hon är en spårtjej och det kommer gå bra.



Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards