Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 15 oktober 2008 20:00

www.genetica.se är en rolig och intressant hemsida. Man kan se olika MH-diagram för olika raser - inte bara bruksraserna. Och så finns massa MH-resultat, jag hittade Flax resultat! Och så kan man jämföra olika hundar med rasens medelvärde etc. Skitkul, jag har suttit och tittat där i flera timmar idag. Jättekul att jämföra olika raser! Jag lägger den som länk här i bloggen.

Av Åsa-Teres Pihl - 15 oktober 2008 15:10

I dag har det ringt en jättedum och jättearg idiotkärring till mig på jobbet och anklagat mig för massa grejer och hotat mig med massa anmälningar. Jag fattade ingenting först, hon bara skrek och gapade. Jag försökte prata med henne först med hon bara vrålade om massa grejer som jag inte fattade nåt av. Sen blev jag arg och kallade henne för jävla apskalle och sa att hon aldrig fick ringa mig igen och så lade jag på luren. Sen ringde jag och pratade med en av mina anställda som berättade att tanten hade ringt honom med och att hon var arg för att jag inte anställt hennes sambo... Sen ringde hon igen och jag försökte förklara varför jag inte anställt hennes sambo, men hon fortsatte med sina anklagelser och hotelser och vägrade lyssna på vad jag sa. Hon ska:

"Se till att jag får sparken"

"Minsann prata med min chef"

"Anmäla mig"

"Gå vidare till högsta instans med det här"

"Se till att jag aldrig får ett jobb igen"

mm mm.


Dessutom ska jag: "passa mig väldigt noga" och "veta min plats -lilla gumman"


Jag vill inget hellre än hon slutar att ringa mig och ringer min chef istället, det sa jag åt henne också men hon skrek så mycket och oavbrutet att jag aldrig fick tillfället att ge henne hans telefonnummer. Jag bad henne dra åt helvete och så fick jag ur mig lite andra inte så trevliga fraser...men det var fan i mig försvarbart och så lade jag på luren igen.


Det värsta med hela historien är att hon inte har rätt någonstans, hon påstår att jag har sagt massa grejer och gjort saker som inte är sant alls. Hon påstår att hennes sambo har nån slags första tjing på att få jobb hos oss bara för att han jobbat som timvikarie i somras, men det stämmer inte och han kommer definitivt inte få jobba en minut till på det här företaget efter vad hon gjort idag.


Min personalchef sa att om hon fortsätter ringa så anmäler vi henne för trakasserier och olaga hot.



Och så undrar folk varför jag ägnar den mesta tiden åt hundarna...de är inte dumma och elaka i alla fall...

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards