Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 2 augusti 2008 20:35

Idag var det årets första svampplockardag!

Jag och hundarna åkte till "våran" kantarellskog för att kolla om det kommit några gulingar.

Det tog inte mer än nån minut så visade Flax på en flock kantareller! Jag blev så glad, visste inte om han glömt sen förrra året, men det hade han inte! En liten stund senare stod han och nosade på ett rävgryt, trodde jag ja, han hade hittat fler kantareller!


Vi var ute en timme och sen gick vi ner till ån så hundarna fick bada. Åkte hem och rensade, det var 400gram nästan 1,5 liter rensad svamp vi kom hem med!


Sen åt vi god mat, med kantareller naturligtvis och hundarna fick varsitt grisöra för att de varit så duktiga!


Nu ska jag gå och kolla på Arkiv X.


Good bye!

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards