Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 20 augusti 2008 18:03

Nu är allt som vanligt igen. Jobb. Hem. Sov. Jobb. osv. osv. Känns knappt som jag haft någon semester. Var ner till hundklubben med Flax igår men jag var så trött så det gick inte så bra. det var fullt med lösa hundar på agilityplanen som sprang runt och hade kul, Flax blir så stressad av sånt, han bara skällde. Han vill fram till småhundarna som springer runt och säga åt dem att lugna sig tror jag, han är en riktig ordningspolis den där hunden. Ska alltid gå emellan och säga till när någon hund gör (i hans ögon) fel.


Yvonne hjälpte mig lite med några av lydnadsmomenten. Ska kasta roliga grejer bakom mig vid inkallningarna så han får lite fart. Han är så seg i starterna, samma sak vid liförighet/fritt följ, det tar några steg innan han kommer igång så första sträckan lunkar han på strax bakom mig. Det är väl för att han är så stor. Vi ska börja på den förberedande tävlingslydnaden snart och då hoppas jag få många bra tips och råd.


Ska ner nu igen och träna lite med Heli och Helena, får se om det kommer fler personer också.


/Å-T

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards