Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 9 augusti 2008 09:23

...blä jag tror jag håller på att bli förkyld. Det regnade jäkligt mycket i Gävle igår. Hela tiden. Och mina "regnkläder" som jag har köpt för dyra pengar var inte så jävla regntäta... Jag var tokblöt ÖVERALLT, t.o.m underkläderna var dyngsura. Och jag frös så jag skakade, mina läppar var helt blåa, men det var en skitbra dag! Instruktören var riktigt duktig, en typisk sån där människa som har hunderiet i blodet, typ som Caesar. Jag var in och kollade hennes hemsida idag (www.sundbergshundtjanst.se) och såg att hon var yngre än mig! Va fan, hon har tävlat typ SM sjuttielva gånger och massa andra grejer. Det var en artikel om henne i senaste brukshunden, Frida Sundberg.


Men det var riktigt bra och inspirerande, jag var så trött när jag kom hem men var ändå tvungen att prova lite grejer som jag lärt mig på Flax igår kväll och det funkade!


Milou skötte sig bra när vi var där, men jag har fortfarande problem med att hitta hennes motivation. Hon är lättlärd och så men inte fullt så motiverad som jag skulle vilja, hon vill bara spåra. Hon kampar lite för att vara snäll och så *tjoff* åker nosen ner i backen, men nu har jag fattat hur viktigt det är att hundarna inte håller på och nosar och roar sig själva på lydnadsplanen. Så det är det slut med. Får väl se om jag kan vara konsekvent på det...


Det var en blond hoffetik där och så Milou som är SMT sen var det bara svarta hoffar! Jag trodde att de svarta var ovanligast. Men de var fina. Speciellt en hanne, han var en exakt kopia av Flax (jepp, kobent som Charlie Chaplin) men svart. Och så var det en malle, en border collie, en golden och en springer spaniel också.


Flax är bättre i benet, men vi busade lite i morse på gräsmattan och då började han halta igen. Fan.


bye bye!

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards