Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 23 augusti 2008 19:12

I natt har jag inte sovit mycket. Hade mardrömmar och vaknade flera gånger först. Sen började telefonen att ringa, flera gånger. Det ringde från okänt nummer och när vi svarade var det någon som bara lade på. Och så har Flax skällt hela natten, han har aldrig skällt på natten förut för han brukar alltid sova som en klubbad säl. Men nu låg han med nosen ut genom kattluckan och tokskällde i flera timmar. Kl. 06.00 ringde det igen och Kevin svarade, det var någon som ville prata med hans "mamma". Kevin sa att "min mamma bor inte här men du kan få prata med Åsa". Ja, då var det ju vår galna granngubbe som ringde. Han presenterade sig artigt och bad att få tala med Joakim, jag frågade varför och då blev gubben helt skogstokig och skrek att vi hade varit i hans hus och att vi kunde "ta oss i brasan" mm. mm. Säkert är det han som varit här utanför och smugit omkring i natt och det är därför Flax har vaktat och skällt. Min duktiga vovve försvarar oss!


Den där gubben är inte riktigt klok, han terroriserar flera familjer här om kring. Ringer från skyddat nummer på nätterna och lägger på eller bara skriker och skäller. Han kör chicken race med mötande bilar och prejar folk av vägen. Han försökte t.o.m köra chicken race med vår granne som kom i en tankbil en gång...inte så smart eftersom tokgubben körde en liten rostig golf... Jag har polisanmält honom en gång för han försökte slå ihjäl Flax med en rörtång. Flera gånger när jag har varit på promenad och mött honom så gasar han upp bilen, styr emot oss och håller för sina ögon så vi har fått kasta oss i diket. Samma sak gör han mot grannarnas ungar när de är ute och leker. Det är flera familjer som har polisanmält honom för trakasserier och olaga hot, men inget händer. På somrarna har han cyklat omkring med en yxa på pakethållaren. Han har hängt upp värsta pressenningen för ingången till sin tomt så man ser inte in och så har han kamouflagefiltar hängande ut mot vägen, jag väntar bara på att han ska sitta där bakom och skjuta någon stackare som går förbi. Sen har han hängt upp ett gammalt plåttak i ett träd som han brukar stå och tokslå på med ett järnrör - gärna mitt i natten. Det är fan i mig helt vansinnigt att han får gå lös, han har gjort massa mer grejer som jag inte orkar skriva om...


Men i alla fall så var det agilitykurs i förmiddags, det gick lite sämre än förra gången. Jag var jättetrött och det var nog Flax med eftersom han varit uppe och skällt och vaktat huset i natt. Men det var roligt på kursen och jag längtar till nästa gång!


/Å-T

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards