Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Åsa-Teres Pihl - 17 augusti 2008 20:31

Idag kom pappa hit och var ut i skogen och plockade svamp i flera timmar. Vi hittade en del kantareller och kremlor och MASSOR med karljohan..säkert 15 stycken. det står i svampboken att karljohan finns under 7-10 dagar i massor sen försvinner de för att komma en gång till ca två veckor senare... Både Flax och Milou var med och så hade pappa med sig deras blandras Foxy så det var fullt ös i skogen. När vi skulle tillbaka till bilen gick vi vilse, men det löste sig efter ett tag.


Nu på kvällen var jag och Flax på agilitykurs, det var så himla roligt! Han var skitduktig och tyckte att det var jättekul. Det var fem deltagare, alldeles lagom. Nästa kurstillfälle är på lördag och jag längtar redan. Det var så roligt att göra något så kul tillsammans med sin hund, det här kommer stärka vårat samarbete massor! Flax var så lycklig och gjorde krumsprång av glädje, det är så här det ska vara att träna hund! Vi fick träna hopphinder och slalom. Han hoppade jättebra men slalomet hajjade han inte riktigt, men det kommer väl. Heli var jättebra som kursledare också.


Imorgon börjar jobbet igen...jag var in och tjuvkollade min jobbmail i förmiddags, över hundra mail...suck. Ska till Stockholm imorgon och träffa traineegruppen, det blir kul att ses igen efter sommaren. Vi ska presentera oss för företagsledningen och berätta om oss själva, vilka vi är, vad vi jobbar med och vad vi vill med vår yrkesmässiga framtid. Jag har inte tänkt på vad jag ska säga alls, har ju haft semester i fyra veckor nu. Får väl komma på nåt i bilen imorgon. Bäst att säga nåt smart när man ska hålla föredrag så där för massa viktiga personer...inte kul att göra bort sig i en sådan situation.


Hje åd!

Presentation

Omröstning

Vem skulle du gå till med din hund om du hade problem?
 Barbro Börjesson
 Caesar Millan
 Min lokala brukshundklubb
 Hundens uppfödare
 Slaktarn
 Ingen, det skulle jag klara själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards